.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آيت الله شفيعي دارابكلائي در یک نگاه

آيت الله سيد رضي شفيعي دارابكلائي ( رئيس جامعه روحانيت و مدير مدرسه علميه حاج مصطفي خان ساري ) كه از علما و روحانيون سرشناس و معروف استان مازندران بود ، در روز پنج شنبه دوم فروردين 1386 در سن 83 سالگي در خانه اش واقع در شهر ساري وفات يافت .
وي در سال 1303 در روستاي دارابكلا ( از توابع شهرستان ساري ) ديده به جهان گشود . پدرش سيد محسن شفيعي از متدينين و معتمدين محل بود كه در سن كودكي فرزندش سيد رضي بدرود حيات گفت.
آيت الله شفيعي در حوزه هاي علميه ساري ، مشهد ، قم و نجف اشرف از محضر اساتيد و بزرگان حوزه هاي علميه شيعه كسب علم و فيض نمود . وي از شاگردان مخصوص آيت الله سيد محمود شاهرودي و نماينده وي در شهرستان ساري بود .
هم چنين وي از هم بحث ها و هم دوره هاي حضرات آيات سيد جعفر كريمي ، شيخ عبدالله دارابي و مرحوم شيخ محمد باقر دارابكلائي بود .
آيت الله شفيعي پس از بازگشت به ساري در دوسنگر تبليغ و آموزش ديني همت گماشت . در مسجد جامع ساري نماز جماعت مي خواند و در مدرسه حاج مصطفي خان تدريس مي نمود و مديريت اين مدرسه را برعهده داشت . هم اينك بسياري از روحانيون و فضلا و طلاب ساري از دانش آموخته گان اين مدرسه مي باشند كه خود منشاء اثر در سنگرهاي مختلف مي باشند .
با متدينين ساري و روستاه هاي اطراف رابطه ويژه اي داشت و با همت و همكاري آنان مساجد و حسينيه هاي زيادي را بنيان نهاد و يا تجديد بنا نمود .
سرانجام پس از يك عمر تلاش و مجاهدت سختگي ناپذير ، دعوت حق را لبيك و روح پاكش به ارواح طيبه اجداد طاهرينش منتقل گرديد . روز شنبه 4 فروردين پس از تشييع با شكوه طبق وصيت وي بدنش به روستاي دارابكلا منتقل و در آن جا مدفون شد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.